Önemli toplantı: Urfa’daki turizmciler umutlu ama destek bekleniyor!

Şanlıurfa’daki turizmciler sonbahar ve kış sezonu öncesinde durum değerlendirmesi yaparken, özellikle yerel yönetimlerden destek beklendiği kaydedildi.

Büyütmek için resme tıklayın

Şanlıurfa Bölgesel Turist Rehberleri’nin (ŞURO) öncülüğünde turizm toplantısı yapıldı.

Necip Özbek Restoran’ın ev sahipliğinde gerçekleşen toplantıya ŞURO Başkanı Müslüm Çoban, İl Kültür ve Turizm Müdür Yardımcısı Hakan Kutluhan, TURSAB Yönetim Kurulu Üyesi Rahime Yaşar ve çok sayıda turizmci katıldı.

ÇOBAN: BELEDİYELERİMİZE SESLENİYORUZ

Toplantıda birçok farklı konu masaya yatırılırken, açılış konuşmasını yapan ŞURO Başkanı Müslüm Çoban, eksikler ve sorunları sıralayarak destek beklediklerini aktardı.

Çoban, konuşmasında şu ifadelere yer verdi:

“Biz turizmciler seyahat acentelerimizle, konuk evlerimizle, tüm paydaşlarımızla pandemi koşullarında turizme başlamıştık. Bakanlığın belirlediği kurallara göre önlemler almıştık.

Sonbahar turizm sezonu başladı. Biz özellikle belediyemiz olsun, ilçe belediyemiz olsun, valiliğimiz olsun turizmle ilgili bütün paydaşlarımızdan talep ediyoruz, Şanlıurfa’mız temiz ama daha da temiz olmasını istiyoruz. Hepimize çok işler düşüyor. Biz turizmciler üzerimize düşeni yapıyoruz ama sokaktaki Urfalının da kentine sahip çıkması gerekiyor.

Belediyelerimize sesleniyoruz, evet, Urfa’mız temiz ama daha da temiz olmasını istiyoruz. Ara sokakların temizliğine dikkat edilmesi gerekiyor. Balıklıgöl’de tur araçlarının indi-bindi yapacağı bir yer lazım. Bir an önce bunun yapılmasını istiyoruz.

YAŞAR: GÜN SAYISI ARTMALI

TURSAB Yönetim Kurulu Üyesi Rahime Yaşar ise açıklamasında şunları söyledi:

“Yerel halkımızın turizm ekonomisinde daha fazla gelir elde etmesi için kendilerine büyük iş düşüyor. Biz tek başımıza bir damla oluruz ama şehirle birlikte koskocaman bir denize dönüşebiliriz. Bunu şehrimizin bizlere desteği çok önemli. Urfa'nın misafirperverliği zaten biliniyor. Bunu daha fazla onlara hissettirerek buradan göndermek temel amacımız. Turizm de çalışmalar ve eksiklikler hiç bir zaman bitmez. Yerel otoritelerin turizmi göz önünde bulundurarak çalışmalarını hızlandırmaları gerekiyor. Kale eteğinin turizme kazandırılması biz Turizmciler için çok önemli. 2 bin yıllık mozaikler kapalı kapılar ardında. Buradan belediye başkanımıza sesleniyoruz. Urfa'da kalış gün sayısı 1,7’dir. 2’nin üzerine çıkması için bu mozaiklerin biran önce alt yapısı yapılarak ziyarete açılması gerekmektedir. Kameralarla dışarıya görüntü verilebilir.”

KUTLUHAN: ÇOK İŞ DÜŞÜYOR

İl Kültür ve Turizm Müdür Yardımcısı Hakan Kutluhan, “Bize çok iş düşüyor. İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü olarak iş birliği içerisinde çalışıyoruz. Onlar bizim öncülerimiz destekçilerimiz, biz de her türlü desteği vermeye çalışıyoruz. Sezonumuzun hayırlı olmasını diliyoruz. Otellerde de pandemi koşullarına göre denetimler yapılıyor, misafirlerimiz rahatlıkla gelebilirler” diyerek sözlerini noktaladı.

Toplantı yemek ve sıra gecesi ile devam etti.

Urfa Pusula

09 Eyl 2021 - 10:30 Şanliurfa- Turizm

göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Urfa Pusula- Urfa haberleri, Sondakika Urfa haberleri, Urfa haber, güncel haberler Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Urfa Pusula- Urfa haberleri, Sondakika Urfa haberleri, Urfa haber, güncel haberler hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Urfa Pusula- Urfa haberleri, Sondakika Urfa haberleri, Urfa haber, güncel haberler editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Urfa Pusula- Urfa haberleri, Sondakika Urfa haberleri, Urfa haber, güncel haberler değil haberi geçen ajanstır.